jeudi 19 avril 2012

Alcool en Europe : des divergences en termes de taxes, de goûts et de commercialisation

Infographie : François Descheemaekere
[Euractiv]

Le niveau de sensibilisation du public quant aux effets de l’alcool sur la santé varie fortement selon les pays d’Europe, estime une étude récente. Une nouvelle différence, en plus des taxes, des goûts et de la commercialisation, à prendre en compte pour les décideurs politiques qui tentent de donner un nouveau souffle à la stratégie européenne sur l’alcool.

Major brewer SAB Miller yesterday (18 April) released a report examining the impact of "responsible drinking messages" it has put on bottles across Europe, including results of a survey of 4,000 drinkers across eight EU member states. The results showed widely divergent recognition of health messages about alcohol, with more than two-thirds of Slovakians recalling messages unprompted, set against only 18% Dutch.
Amongst canvassed drinkers, Romanians and Hungarians were half as likely (48%) to recognise health messages about alcohol as British, Dutch and Slovakians (more than 90% in each case).
Lire : euractiv.com
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